i become indignant..

Godmorgon,

vaknade vid 6 imorse då mamma väckte mig eftersom jag egentligen skulle upp för att göra mig iordning till skolan.  
mitt val var att stanna hemma, så tre timmar senare gick jag upp, hih ..
kom ner till vardagsrummet där min söta rottis vovve ligger, och jag satte mig vid datan en stund, chekade mail osv.   
.. då kommer min vovve och knapprar på något och jag försökte öppna munnen på han, men den kloke svalde då grejerna, ut kom ungefär 3 bitar glasskärvor.  jag blev livrädd och flög på telefonen, mormor - moster vad skulle jag göra?
mamma svarade inte, typiskt ett tandläkarbesök.        laga en middag till honom, eller ge han sparris fick jag till svar.
sparris hade jag dock inte hemma, så jag fick sätta igång och laga en middag klockan 9 på morgonen, pannbiff, potatis & sås blev det.    det var verkligen tacksamt kan jag berätta också!      varit ute en runda med honom nu, och det verkar inte som det är något jätte allvarligt, men allt kan komma under dagen, så avaktar och ser.   

usch jag blir helt upprörd när sånt händer.

anyway..        har precis satt på riskokaren,      ris & chicken kebab är en helbra lunch.  
ett släktpar ifrån Hälsingland kom ner för en stund sedan imed att det är bröllop på lördag, och har för en stund parkerat deras husvagn på våran gård, trevligt.      
Måste börja ta tag i mitt motionerande igen, har knappt blivit något på sistone.   Skumt att mitt horoskop som jag läser varje dag också talar om att jag inte är pigg på att motionera mer, men det handlar inte om vad jag är pigg på eller orkar, utan det ska göras.

duschen sen och lägga i en packning i håret,   blonde mouse.        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0